دماسنج غیر تماسی مادون قرمز

اندازه‌گیری دقیق دمای اجسام ثابت و متحرک بدون تماس و ارسال با سیگنال های استاندارد

  • دارای بازه اندازه‌گیری از 20°C- تا 300°C
  • دقت اندازه­‌گیری: 1 درصد فول اسکیل

توضیحات

اندازه‌گیری دما، امروزه یکی از مطرح ­ترین روش ­های اندازه ­گیری پارامتر برای کنترل و پایش فرآیند در صنایع به حساب می ­آید. روش ­های اندازه­ گیری دما با توجه به قابلیت اطمینان فرآیندهای کارخانه، ایمنی و شرایط محیطی متفاوت هستند. با انتخاب روش­ های اندازه ­گیری دما متناسب با کاربرد موردنظر و مطالعه ­ی ملزومات آن روش می­ توان محصول موردنظر را پیدا کرد. از متداول­‌ترین روش­ های اندازه ­گیری دما در صنعت می‌توان به اندازه ­گیری دما با استفاده از ترموکوپل، اندازه ­گیری دما با استفاده از دماسنج ­های مقاوتی(RTD) و اندازه­ گیری دما با استفاده از دماسنج غیرتماسی مادون قرمز (Infrared Thermometer) اشاره کرد.

در حال حاضر، تجهیز دماسنج غیرتماسی مادون قرمز تنها محصول تولیدی شرکت مهندسی پنگان الکترونیک در حوزه اندازه ­گیری دما می­باشد. دماسنج غیر تماسی مادون قرمز سری IRT100 از قابلیت اندازه گیری دقیق دمای اجسام ثابت و متحرک بدون تماس با جسم موردنظر برخوردار هستند. اینکار با استفاده از آشکارساز مادون قرمز تعبیه شده بر این سنسنورها انجام می­گیرد. طول موج امواج مورد پردازش توسط این تجهیز شامل امواج 5 الی 12 میکرومتر می­شود. سیستم جانبی تمیز کننده هوای فشرده امکان استفاده از این سنسور را در محیط های با آلودگی بسیار زیاد فراهم می کند. همچنین عدم نیاز به منبع تغذیه جداگانه و تامین انرژی دستگاه از مدار 4-20mA باعث راحتی کاربری دستگاه شده است. از خصوصیات برجسته و متمایزکننده این نوع تجهیزات نسبت انواع دیگر سرعت بالای پاسخ آنها به علت غیرتماسی بودن می‌­باشد.

این سنسور در طول موج مادون قرمز بین 5 تا 12 میکرومتر قابلیت اندازه‌گیری دمای انواع اجسام ثابت و متحرک در محیط های صنعتی را دارا می‌باشد. وجود سیستم جانبی تمیز کننده هوای فشرده، امکان استفاده از این سنسور را در محیط های با آلودگی بسیار زیاد فراهم می‌کند. عدم نیاز به منبع تغذیه جداگانه و تامین انرژی دستگاه از مدار 4-20mA باعث راحتی کاربری دستگاه شده است.

 

مزایا:

  • ارتباط آنالوگ استاندارد 4-20mA
  • قابلیت کانفیگ و مانیتورینگ از طریق رابط بلوتوث
  • قابلیت برداشت ماکزیمم (Peak Picker)
  • تغذیه از طریق Loop Power

Infrared Thermoeter-FA

توضیحات تکمیلی

اطلاعات کلی

..

دمای محیط

-20°C to 60°C

رطوبت

5 – 100 %

جنس بدنه

آلومینیوم

دقت اندازه‌گیری

% 0.1

ارتباطات خروجی

.

خروجی‌های آنالوگ

4-20 mA

خروجی‌های دیجیتال

Modbus RTU RS485

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دماسنج غیر تماسی مادون قرمز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *